Rozwój ssaków jest powolniejszy, wśród dużych ssaków zwierzę może pozostawać pod opieką matki przez wiele miesięcy, nawet ponad rok. W tym okresie młody ssak ma znacznie większą swobodę niż pisklę i uczy się rozmaitych reakcji w zabawie. Skłonność do zabawy, a więc do działalności nie wymuszonej okolicznościami zewnętrznymi, spontanicznej, często badawczej, zdolność do pozorowanej walki z rodzeństwem, to czynnik, który na pewno odegrał rolę zasadniczą w ewolucji mózgu ssaków, zwiększając znaczenie indywidualnego doświadczenia, a ograniczając funkcje zachowań wrodzonych. Te ogólne uwagi o działalności mózgu ssaków nie powinny jednak prowadzić do wniosku, że wszystkie ssaki uczą się łatwiej od wszystkich ptaków. Wśród ptaków są inteligentne gawrony i papugi, zaś między ssakami są zwierzęta o reakcjach prymitywnych, jak np. torbacze, leniwce, a nawet bydło domowe.
Up next
TWORZENIE ZESPOŁU SKOJARZEŃ
Author
Share article
The post has been shared by 0
people.