Podyplomowe studia Menedżerskie – Innowacyjne zarządzanie gminą. Czyli jak efektywnie zarządzać i prowadzić relacje z mieszkańcami.
Na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego 19 listopada miała miejsce inauguracja rocznych i dwusemestralnych „Podyplomowych Studiów Menedżerskich – innowacyjne zarządzanie gminą”. W zajęciach wzięli udział wójtowie, burmistrzowie, prezydenci, sekretarze, skarbnicy, dyrektorzy kluczowych wydziałów, dyrektorzy jednostek budżetowych i członkwie zarządów spółek komunalnych oraz samorządu wojewódzkiego. Partnerem strategicznym studiów jest Bank Gospodarstwa Krajowego S.A., a partnerami merytorycznymi są m.in.: Najwyższa Izba Kontroli, Biuro Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, Biuro Programu „Niepodległa”.
Celem Wydziału Zarządzania wraz partnerem projektu Centrum im. Adama Smitha jest znaczące zwiększenie wiedzy i kompetencji liderów samorządu
Służące poprawie sprawności i efektywności zarządzania urzędem i relacjami z mieszkańcami – odbiorcami usług publicznych; finansami, w tym dochodami, wydatkami i długiem; gospodarką komunalną oraz majątkiem.
Studia dostarczą wiedzę z zakresu praktycznego planowania i zarządzania strategicznego wraz z umiejętnością zdefiniowania i wykorzystania posiadanych oryginalnych aktywów (miękkich i twardych) oraz przenoszenia (rozpisania) zadań wynikających z celów strategicznych na poziom zarządzania operacyjnego.
Słuchacze zostaną wyposażeni w wiedzę i nabędą umiejętności z zakresu praktycznego zastosowania najnowszych metod zarządczych i komunikacyjnych
Znaczącym i unikalnym w skali kraju komponentem programu studiów będą zajęcia case study (na bazie najlepszych praktyk krajowych i zagranicznych), prowadzone przez menedżerów – praktyków zarządzania, rekrutujących się z sektora komercyjnego i publicznego.