Według Wirza ceremonie majo dotyczące płodności oraz inicjacji są identyczne. Różnią się jedynie celem. W istocie społeczeństwo idzie niejako krok w krok z naturą. Nowicjusz przypomina ziarno zawarte w ziemi, glebę jeszcze nie uprawioną. Na początku praprzodkowie przeistoczyli w ludzi potworne istoty z Wielkiego Czasu; dopełnili je, przydając im organa płciowe, skarbnicę życia i płodności. Podobnie inicjacja czyni z neofitów prawdziwych mężczyzn. Dzięki obrzezaniu członek męski zyskuje dopiero właściwy charakter. Całość ceremonii udziela nowicjuszom różnych męskich cnót, w szczególności odwagi i mocy, dzięki której nikt ich nie zwycięży, z drugiej zaś strony — prawa i zdolności płodzenia potomstwa. Ceremonia doprowadza do dojrzałości nowe pokolenie mężczyzn, jak obrzędy mające na celu reprodukowanie totemicznego zwierzęcia (czy rośliny) zapewniają nowe plony i nowy miot zwierząt.
Up next
OBRZĘDY PŁODNOŚCI ORAZ INICJACJI
Author
Share article
The post has been shared by 0
people.