JAK (się) UCZYĆ PRZYWÓDZTWA?


Gdy wiesz, że spotkasz się zaraz z kimś, kto będzie Tobie przewodził, kto będzie Twoim szefem, dyrektorem, liderem, jakie są Twoje oczekiwania? Sądzę, że w Twojej głowie wyświetla się pewien stereotypowy obraz zwierzchnika, który pewnie niczym Cię nie zaskoczy. Nie mniej i tak towarzyszy Twojemu oczekiwaniu nadzieja, że może teraz będzie inaczej. Nagle, ten ktoś wchodzi, pojawia się w drzwiach i roztacza wokół siebie aurę… No właśnie, jaką? Tego jeszcze nie wiesz, czekasz co się dalej wydarzy. Po kilku chwilach czujesz, że każdy jego ruch jesteś w stanie przewidzieć, że każde zdanie mógłbyś za niego dokończyć. Wszystko znowu wraca do codziennej szarości. Jest typowe, smutne, oczywiste, pozbawione magii. Nie ma mowy o powiewie świeżości, o niecodziennej inspiracji, o motywacji, która wzniesie Cię na wyżyny…

Czytaj więcej...

NOWOCZESNY PODRĘCZNIK WYCHOWAWCY cz.2.


Gdy zaczynałam pracę w szkole, jeszcze kończyłam studia magisterskie. Był luty, połowa semestru, dostałam wychowawstwo w III klasie gimnazjum. Czułam się szczęśliwa i jednocześnie maksymalnie przerażona. Co ja mam robić na lekcjach wychowawczych, aby moi uczniowie nie czuli się tak znudzeni i zniesmaczeni, jak ja, gdy wybijała ta znienawidzona przez wszystkich wychowawcza?

Czytaj więcej...