• Opublikowano w FitPsyche

CO UZNAĆ ZA NAJWAŻNIEJSZE, kiedy nie ma rzeczy nieważnych?


Przyznam Ci szczerze, to moja bolączka kilku ostatnich lat. Odkąd pamiętam, nigdy nie narzekałam na nudę, ale ostatnio przeżywam apogeum priorytetów. W ogóle mam wrażenie, że ja tylko gaszę pożary i wciąż przepisuję kalendarz, a, żeby było jasne, plany, cele i realizacja zadań to moja specjalność.

Czytaj więcej...
  • Opublikowano w FitPsyche

NIE ZARZĄDZAJ CZASEM, TYLKO ENERGIĄ!


Wyobraź sobie, że przyjmujesz tylko te projekty, które rozpalają Ci krew w żyłach. Wyobraź sobie, jakbyś się czuł, gdybyś dobierał sobie tylko takich przyjaciół, partnerów, współpracowników, którzy rozniecają w Tobie zapał zamiast go gasić.

Czytaj więcej...
  • Opublikowano w FitPsyche

Empatia – nowa (stara) jakość w edukacji


Zanim wyślemy dzieci do szkoły, najpierw musimy odpowiedzieć na pytanie, czy zależy nam jedynie na tym, by dużo wiedziały, czy na tym, by były dobrymi,
odpowiedzialnymi i mądrymi ludźmi. 

M. Rasfeld, S. Breidenbach, Budząca się szkoła, Słupsk 2015, s. 7.


Empatia to dziś jedno z najmodniejszych haseł w edukacji. Wciąż przybywa artykułów i konferencji poświęconych temu tematowi, coraz aktywniej obchodzony jest w szkołach Międzynarodowy Dzień Empatii (zobacz choćby tutaj).

Czytaj więcej...
  • Opublikowano w FitPsyche

WPŁYW EMOCJI NA SPOSÓB ODŻYWIANIA SIĘ


Emocje oraz spożywanie pokarmów to nieodłączne elementy naszego życia. Mogą one „żyć” bez siebie, ale w dzisiejszych czasach niejednokrotnie ze sobą współistnieją. Odczuwamy różne stany, w tym głód i to nie tylko ten fizyczny…

Czytaj więcej...
  • Opublikowano w FitPsyche

EMOCJE W PROCESIE ZAPAMIĘTYWANIA


Gdyby to zdjęcie nie wywołało w Tobie żadnych emocji, prawdopodobnie, nie otworzyłbyś tego artykułu. Gdyby taniec nie wywoływał żadnych emocji, tancerze nie byliby w stanie zapamiętać tylu sekwencji ruchów. Gdyby teksty monodramów nie były ani trochę przejmujące, niewielu aktorów zdecydowałoby się ryzykować ich wystąpieniem…

Czytaj więcej...
  • Opublikowano w FitPsyche

SZTUKA POPEŁNIANIA BŁĘDÓW


Żyjemy w społeczeństwie osiągnięć z naczelnym hasłem: „Chcesz być supermenem to przyjdź do super szkoły”, chcesz uzyskać nadludzki efekt to musisz mieć ponad przeciętną edukację.
Nauczyciele rozliczani za osiągnięcia stawiają wysokie wymagania uczniom – cała społeczność szkolna nastawiona na wynik, który jest często ważniejszy niż samo kształcenie umiejętności. Nagradzają uczniów za rezultat, wywołując silne napięcia w tym: obawy przed niepowodzeniem i byciem odrzuconym lub ukaranym.

Czytaj więcej...